Leena Särkinen 19. Kivekäs

20.11.2011

Leena Särkinen valittiin tämän vuoden Kivekäs-merkkihenkilöksi. Valinnan suoritti ja julkisti Kivijärven kotiseutuyhdistys kotiseutujuhlassa 20.11.

Leena on toiminut yli 30 vuotta seurakunnan luottamustoimissa, mm. kirkkovaltuuston puheenjohtajana. Hän omisti Kukka-Aitta -nimisen yrityksen vuosikymmeniä (kukkia, kirjoja ym.) ennen kuin myi sen seuraajalleen. Yrittäjänä hän oli esimerkillinen ja näkyvästi mukana toiminnoissa. Leena on tehnyt monenlaista vapaaehtoistyötä, ollut Marttojen puheenjohtaja välillä ja on edelleen mukana toiminnassa (perustamisesta lähtien). Viime vuosina hän on ollut mukana myös esimerkiksi Vanhusneuvostossa, Eläkeliitossa ja Kirjallisuuspiirissä. Leena on kulttuurin ystävä ja ollut aikoinaan merkittävä kulttuuritoimija.
-Nykyään on jo enemmän aikaa käsitöille, Leena totesi kiitospuheessaan.

Kotiseuturakkaus näkyy ja se on siirtynyt myös muualla asuville lapsille.
-Lapset tulevat mielellään käymään ja kehtaavat sanoa olevansa Kivijärveltä, totesi Leena kiitollisena.

ONNEA, LEENA!